top of page
  • INET

שימוש בהדמיה תרמית לאיתור צנרת ולאיתור דליפות מים

Updated: Jan 23, 2023

נוכחות של נזילות במערכות מים חמים מזוהה לרוב על ידי לחץ נמוך בדוד או צורך מתמיד למלא את הדוד, כלומר יש מעט מאוד רמז לגבי מיקום הנזילה לפני תחילת החקירה. זיהוי צנרת מים חמים ברחבי הנכס ואיתור נזילות מים יכול להיות תהליך שלוקח זמן ומאמץ כאשר המערכת מוסתרת מתחת לריצוף אריחים או בטון. בדיקות קונבנציונליות מובילות לחפירה ברצפות אשר מביאה להוצאות גדולות הן מבחינת חומרים והן מבחינת עבודה, כאשר הריצוף מורם וצריך לחזור בסופו של דבר למקום. הדמיה תרמית מספקת פתרון חסכוני משמעותי וחוסך זמן לבעיות אלו.



בחירת המצלמה התרמית שלך:



כאשר טמפרטורות בדרך כלל נעות בין ˚15 ל- ˚30 , מציאת מיקום דליפות בדרך כלל לא דורש ציוד הדמיה תרמי מתקדם או יקר במיוחד. אנו ממליצים לשקול מצלמות עם רזולוציה של 256 על 192 ורגישות תרמית של בין מינימאלית של 60mk. מצלמה קלה לתפעול של כמו IRay M200, IRay C200 Pro , IRay T3S, IRay T3Pro בדרך כלל תתאים למרות שדליפות מאתגרות יותר עשויות לדרוש מצלמה מתקדמת יותר.

מידע על המצלמות שלנו לרכישה ניתן למצוא בעמוד המוצרים.


איך זה עובד:


בעוד שרצפות בדרך כלל נשארות בטמפרטורת החדר (18˚ עד 21˚), צינורות מים חמים נוטים להעלות את טמפרטורת פני הרצפה בכ-4-5˚C כאשר הם פועלים, לכן חשוב להפעיל את הדוד לפני הבדיקה. מצלמת ההדמיה התרמית תתאר דפוסי חום עם ניגודיות צבע המראה בבירור את הצינורות מתחת לרצפה. למצלמות שלנו יש פונקציית טווח אוטומטי שיכולה להסתגל בצורה חלקה להפרשי הטמפרטורה שזוהו ולהציג אותם בבירור על המסך לסריקה מהירה ופשוטה.


איור 1 הוא תרמוגרפיה טיפוסית המראה צינורות חמים בחדר אמבטיה.


איור 1


כיצד לאתר את הדליפה:


נזילת מים מצינורות מים חמים תייצר תבנית תרמית ייחודית על פני הריצוף. בעוד שצנרת מייצרת תמונה חדה יחסית עם הבדלים ברורים בין הצינורות החמים והסביבה הקרה, הדליפות מופיעות יותר כמו פיצוץ על מסך המצלמה עם מרכז נקודה חמה בהירה ושיפוע הדרגתי לרצפה הקרה. איור 2 מציג נזילה מתחת לריצוף אריחים.


איור 2


כאשר נזילות מים מוסתרות מתחת לשכבות ריצוף מרובות, ייתכן שתידרש מצלמת הדמיה תרמית חזקה וטובה יותר. רזולוציה גבוהה יותר מ 320 על 240 פיקסלים, כגון IRay M300 , IRay M600 , IRay T300 או IRay T600, לרוב הם יוכלו להראות דפוסי חום מצינורות מתחת לשטיח, תחתית גומי ועד 90 מ"מ בתוך הבטון. ניתן לסמן נזילות עם סרט לבדיקה כך שניתן לבצע את הבדיקה התרמית בכל הנכס וזה מאפשר לאתר נזילות מרובות לפני חפירת הריצוף, על מנת לתקן בעיות בפעם אחת.


לסיכום


היתרונות של שימוש בהדמיה תרמית כדי להתחקות אחר צינורות סמויים ולמצוא נזילות מים ברורים מאוד. על ידי הצגת דפוסי חום של מערכת המים החמים, האינסטלתור יכול לכוון במדויק התערבות פיזית כך שתיקון נזילות יגרום כמה שפחות נזקים ויהיה מאוד ממוקד.

29 views0 comments
bottom of page